Aktuality a oznámení
Kofola hlásí meziročně lepší první kvartál a má nakročeno splnit celoroční cíle
15. 5. 2019
Letošní rok Skupina Kofola odstartovala výborně a v prvním kvartálu tohoto roku navýšila všechny klíčové hospodářské ukazatele. Tržby skupiny stouply o 7,6 %, hodnota ukazatele EBITDA vzrostla o 12,2 %, EBIT o 9,9 %. Za pozitivním výsledkem stojí především růst na československém trhu ve strategických kanálech Gastro a Impuls a nadstandardní výkon v adriatickém regionu. V prvním kvartálu Skupina Kofola prodala polskou společnost Hoop Polska, což umožňuje investovat čas a soustředit energii na rozvoj růstových trhů a aktivit.
Jannis Samaras, generální ředitel skupiny, k hospodářskému výsledku říká:„Máme skvělá čísla a to zejména díky našemu soustředění na rozvoj businessu v gastru a impulsu, jejichž podíl na celkových tržbách k naší spokojenosti neustále roste. Velmi nás potěšilo, že růstu všech klíčových ukazatelů jsme dosáhli i přes to, že v prvním kvartálu ve srovnání s loňským rokem panovalo horší počasí a navíc jeden z prodejních vrcholů Velikonoce letos připadly až na duben. Z výborného výsledku v prvním kvartálu soudíme, že máme dobře nakročeno splnit i celoroční cíle.“
Československý trh vygeneroval v prvním kvartálu výnosy meziročně vyšší o 4,1 %. V segmentu HoReCa Kofola v ČeskoSlovensku v prvním kvartále zaznamenala historicky rekordní tržní podíl, na Slovensku poprvé překonala hranici 40 % s výrazným přispěním čepované Kofoly. Mezi další důležité zprávy ze slovenského trhu patří vedle rostoucích tržeb i zahájení prodejů a spuštění marketingové kampaně pro přírodní minerální vodu Kláštorná Kalcia s vysokým obsahem vápníku a hořčíku.
Adriatický region opět přinesl pozitivní výsledek, když skupina na tomto trhu dosáhla dvojciferného růstu tržeb. Za růstem ve výši 12,5 % stojí především prodeje minerální vody Radenska, která tento rok oslaví úctyhodné 150leté výročí, ale také chorvatské minerální vody Lipički Studenac.
Oba výše zmiňované regiony, československý a adriatický, vygenerovaly 87,3 % celkových tržeb skupiny.
EBITDA skupiny vzrostla o 12 839 tis. Kč, což představuje nárůst o 12,2 %. Československý trh a adriatický region se může pyšnit ukazatelem EBITDA vyšším o 17,5 %, když se podařilo tento ukazatel zvýšit na 121 158 tis. Kč.
Vedle pozitivního hospodářského výsledku je další klíčovou zprávou prvního kvartálu skutečnost, že skupina Kofola v březnu dokončila prodej firmy Hoop Polska. Nově společnost Hoop Polska vlastní polská ZMB Capital, vyrábějící vody Ustronianka. Součástí transakce byl výrobní závod v Kutně, práva k ochranným značkám, zaměstnanci i distribuční síť. Skupina Kofola tak poprvé reportuje své výsledky z pokračujícího byznysu, tj. bez započtení hospodaření společnosti Hoop Polska, který je ale do 18. 3. 2019 stále součástí skupiny a konsolidován.
Na základě vynikajících výsledků roku 2018 představenstvo společnosti Kofola ČeskoSlovensko doporučila valné hromadě, aby za rok 2018 schválila dividendu ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním, což představuje dividendový výnos 4,5 %. Valná hromada je svolána na 5. června 2019.
Další informace v sekci Reporty a prezentace.