Aktuality a oznámení
Kofola zažila rekordní léto, spotřebitelé byli věrni tradičním značkám
25. 11. 2020
Skupina Kofola zlepšila klíčové hospodářské ukazatele, skvělé výsledky vykázal zvláště československý segment postavený na tradičních značkách. Tržby zaznamenala Kofola za třetí čtvrtletí vyšší o 219,5 mil. Kč, hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 mil. Kč. Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.
„V oblasti našeho podnikání o úspěchu roku vždy rozhoduje letní sezóna. Jsem rád, že letos jsme jí prošli nejlépe v historii. Naše tradiční produkty jsou pro spotřebitele jistotou i v dobách nejistých. V České republice a na Slovensku jsme oproti loňskému kvartálu utržili o 21,4 % více, za celou skupinu pak o 11,8 %,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola.
Z kategorií se dařilo především sirupům, dále pak rostly prodeje vod. „Naše sirupy zaznamenaly mezikvartálně tržby vyšší o 20,5 %, vody dokonce o 35,5 %. K tomuto výsledku přispěla akvizice tradičních minerálních vod Ondrášovky a Korunní, které obohatily letos naše portfolio. Potěšilo mne, že Korunní ve skle nebo Ondrášovka liči – tedy novinky, které jsme uvedli – dokonce předčily naše prodejní očekávání,“ hodnotí Jannis Samaras. Růst tržního podílu zaznamenává Kofola u slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia, jejíž výrobu oživila před dvěma lety. S její lahví ze 100% rPETu sklízí úspěchy nejen u spotřebitelů, ale i v prestižních soutěžích. Naposledy Kláštorná Kalcia zvítězila v kategorii BEST IN PET v mezinárodním klání balených vod Global Water Drinks Awards 2020, kde uspěla jako jediná značka z česko-slovenského regionu.
V tržbách rostl ve třetím čtvrtletí i bylinkový segment Skupiny Kofola – tedy polská Premium Rosa a tradiční československý výrobce bylinných směsí LEROS. Do hlavní čajovo-kávové sezóny vstupuje firma s novinkou v podobě vlastní značky pravé italské kávy, Trepallini, kterou vyvinula ve spolupráci s Italy z rodinné pražírny a kávového institutu ARC.
Z portfolia Skupiny se v tržbách naopak nejméně dařilo značce UGO, která silně pocítila dopady koronavirových opatření a oslabené ekonomiky. COVID-19 dále ovlivnil prodeje v Adriatickém regionu, kde došlo k výraznému omezení turismu. Tržby skupiny tam klesly o 6,7 %. Společnost Radenska přesto pokračovala v udržitelných aktivitách – uvedla na trh minerální vodu Radenska Naturelle v lahvi ze 100% rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromů ve Slovinsku a Chorvatsku.
„Do roku 2020 jsme vstupovali se silnou rozvahou. Za prvních 9 měsíců máme ukazatel EBITDA vyšší, než jsme měli loni touto dobou, Ondrášovka s Korunní mají očekávanou výkonost. Nadále platí náš cíl, kdy ukazatel EBITDA očekáváme pro rok 2020 mezi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, přičemž s ohledem na aktuální dopady pandemie se budeme pohybovat spíše u nižší hranice. Z mého pohledu ale nic nebrání výplatě dividendy ve výši 13,50 Kč na akcii. V následujícím období, kdy budou stále přetrvávat celoekonomická omezení, budeme pokračovat v osvědčeném režimu flexibility nákladů a dobrého fázování sezónních výdajů,“ uzavírá výhled Kofoly do konce roku Jannis Samaras.
Další informace v sekci Reporty a prezentace.